Tuesday, May 24, 2016

Hati Emas

Assalamualaikum. Lama sungguh tak menulis di blog sendiri.
Tugas penulis adalah menulis dan menulis kebaikan dan mengajak ke jalan Allah asalah satu dakwah dan jihad.
Jihad bukan hanya di medan perang tapi bermula dalam diri kita sendiri.
Pada saya, perjuangan peribadi saya adalah membentuk Hati Emas.

Semoga saya istiqamah.
Perjalanan kita di dunia adalah permulaan menuju alam Akhirat. Dan tempat inilah kita untuk menanam kebaikan. Cukuplah dosa dan noda kerana kita bukan sempurna..Allah menjadikan kita sangat-sangat sempurna. Kita sendiri yang gagal menjalani kehidupan ini sehingga ada yang terjatuh di dalam lembah dosa.

Sebenarnya, saya sangat ngeri melihat isu-isu keaiban yang dilontarkan sekarang. Malah ada yang menokok tambah menjadikannya isu yg seronok untuk disebarkan.
Dunia fitnah menjadi hati emas sukar dimengerti.
Ya Allah, ampunilah aku.
Dan kepada mereka yang berdendam, terasa hati dan jengkel dengan saya,
Saya minta maaf.
Bukankah kemaafan dendam yang terindah?

Marilah sama-sama kita membentuk dan mencari Hati Emas
Wallahu'alam

No comments :